INFO TERKINI

ARTIKEL


MURSYID IDRISIYYAH TALQINKAN DZIKIR KEPADA IKHWAN DARI SABAH MALAYSIA SECARA ONLINE




idrisiyyah.or.id | 

Sebanyak 9 ikhwan muslimin dari Sabah Malaysia mengambil talqin dzikir kepada Mursyid Tarekat Idrisiyyah Syekh Muhammad Fathurahman yang berada di Indonesia.

Pandemi Covid-19 yang masih melanda kedua negara dan jarak yang cukup jauh membuka lebar peluang perlunya dilakukan penalqinan secara daring dan Syekh Fathurahman membijaki kedaruratan talqin dzikir secara daring dengan kemudahan teknologi yang terkini

Talqin online tersebut akhirnya dilakukan setelah ke 9 ikhwan tersebut telah menjalani bimbingan intensif dari Mursyid melalui dewan Majelis Ketarekatan (MK) Idrisiyyah yang menjembatani adanya bimbingan tersebut selama beberapa bulan kebelakang.

Sampai akhirnya Kamis lalu (4/2) semua ikhwan binaan MK tersebut dengan tekad bulat ingin dibimbing ibadah secara lahir bathin oleh Mursyid Idrisiyyah dengan mengajukan talqin dzikir darinya.

Prosesi Talqin online tersebut berjalan lancar dan khidmat, dan Syekh Fathurahman dijadwalkan akan menemui murid-murid barunya tersebut di Sabah setelah pandemi berakhir, Insya Allah @mkidrisiyyah